Tegoroczny Konkurs Piosenki Eurowizji został na całym świecie uznany za kluczowy moment w etapie powrotu wielkich imprez rozrywkowych po epidemii COVID-19.
Występ zachwycił zarówno, składającą się 3500 delegatów publiczność zgromadzoną na płycie areny, jak i 183 miliony telewidzów z 234 krajów na całym świecie. Nadzorującym to wydarzenie był, pełniący funkcję szefa produkcji Eurowizji, Erwin Rintjem.
Dynamiczna koncepcja projektanta oświetlenia, Henk-Jan van Beeka, skupiała się wokół światła frontowego, które dzięki odpowiednim narzędziom, stanowiło podstawę w procesie wiernego odwzorowania wizji i wymagań reżyserów widowiska na małym ekranie.
Holenderski system zdalnego śledzenia Follow-Me 3D Six, dostarczony przez Ampco Flashlight, został wykorzystany do utrzymania artystów w centrum uwagi, niezależnie od miejsca na scenie, w którym się pojawili. System Follow-Me, który został zaprojektowany tak aby obsłużyć dowolną ilość urządzeń, nie jest ograniczony do współpracy z żadnym konkretnym typem lub marką opraw. W modelu Ahoy pod kontrolą Follow-Me 3D działały 64 urządzenia, których pozycja była dostarczana z systemu automatyki scenicznej za pomocą PosiStageNet (PSN). Follow-Me „rozumie" wszystkie dane o pozycji i orientacji w przestrzeni 3D i przetwarza je tak, by sprawić, że oprawy będą podążały za celem niezależnie od zmiany swojego położenia. Ta unikalna zdolność jest osiągana przez pojedynczy system Follow-Me, który obsługuje podążanie za 6 wykonawcami przy pomocy jednej myszy Follow-Me na jeden cel.
Na całą aranżację składało się 58 urządzeń typu Huracán-X skalibrowanych z systemem śledzenia i używanych jako kluczowe oprawy i followspoty dla artystów. Podczas drugiego półfinałowego występu – „The Power of Water” Davina Michele i Thekla Reutena - urządzenia te były zaprogramowane tak, by podążać za tancerzem w ruchu.
Jak wyjaśnia Henk-Jan Van Beek:
“Ta konfiguracjia zapewniła nam dużą liczbę opcji dla każdego z występów. Łącząc Follow-Me i PSN i z systemem automatyki scenicznej, byliśmy w stanie sprawić, że urządzenia idealnie podążały za celem gdy trawersy były w ruchu. W sumie w jednym systemie Follow-Me działały 64 urządzenia: 58 sztuk Ayrton Huracán-X oraz 6 sztuk Robe BMFL LT. Chciałbym podziękować naszemu genialnemu starszemu technikowi systemów Followspot, Dennisowi Berkhoutowi, za to, że wszystko działało tak jak powinno oraz za wniesienie tak ważnego wkładu w efekt końcowy.”
Product Manager Follow-Me, Tim van Dijck, komentuje:
“Byliśmy bardzo podekscytowani możliwością udziału w tym przełomowym wydarzeniu. Cała branża zmagała się z przeciwnościami przez ostatni rok, a być jedną z firm biorących udział w Eurowizji 2021, pilotażowym wydarzeniu COVID Safe w Holandii, to zaszczyt. Jest ono uzupełnieniem ekspansji Follow-Me na nowe rynki i daje nam pewność, że branża jest gotowa do powrotu z hukiem”.
Photo Credits: Ralph Larman